Banan brod

Har haft en san dag sketadag idag, beror kanske pa vadret. Det har varit mulet o gratt o det ska regna imorgon :( Nu haller jag pa att baka varldens basta bananbrod o kolla pa Dancing with the stars, Pamela Anderson ligger i botten. Nu nar jag pratar om mitt varldsberomda bananbrod sa maste jag nog skriva receptet, prova det :) Ni far ursakta oversattningen och jag kunde inte fa matten perfekta.

Christine's Varldsberomda Bananbrod

  • 115 g smor (rums temp) 
  • 2.4 dl socker
  • 2 agg
  • 5 tsk vanilj extract/pulver
  • 3.4 dl mjol
  • 1 tsk bakpulver 
  • 1/2 tsk salt
  • 2.2 dl cream fraiche 
  • 2.2 dl hackade valnotter
  • 2-3 mosade bananer

Varm ugnen till 175 grader. Smorj en ca 23x13 cm brod form.
Ror ihop smor och socker, tillsatt agg och vanilj, blanda val. Kombinera mjol, bakpulver och salt, ror ner i smor blandningen tills den ar slat. Slutligen ror i crème fraiche, valnotter och bananer. Fordelas jamnt i det forberedda formen.
Gradda i 175 grader i 60 minuter, eller tills en tandpetare infores i mitten av limpan kommer ut ren. Lat brodet svalna i formen i 10 minuter innan du vader pa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0