Role models

Sa min syster berattade for mig om en blogg idag skriven av en tjej som kallar sig Kissie, gick in o kollade runt lite o visste inte om jag skulle skratta eller grata. Tjejen ar vall 18-19 ar och har redan forstorat lapparna x antal ganger, ska gora brost forstorning, har VALDIGT fejkblont har. Hennes vanligaste topic pa bloggen handlar om hur snygg o poppis hon tycker hon ar......Honey, allt pa dig ar ju fejk. Vem som helst kan kopa sig snygg. Blir lite morkradd nar jag tanker pa att det ar bloggtjejer som Kissie som ar tonarstjers forebilder. Kissie ar inte den enda bloggerskan som skriver om detta, tar bara henne som ett exempel eftersom jag precis laste hennes blogg. Missforsta mig inte, jag har inget emot lite lappforstorning, blondering eller smink...men nar din hela blogg handlar om hur snygg du tycker du ar och allt pa dig ar fejk sa kan jag ingen forstaelse for dig. Min forsta reaktion ar, du maste varit mobbad eller retad nar du va yngre o mar fortfarande daligt innerst inne....med dina 18-19 ar tror du inte du har mer att erbjuda an gelelappar o fejkhar????? Vad hande med jobb, utbildning, o tycka om sig sjalv som man ar????
Nagon blogg jag daremot alskar ar Graaf systrarnas blogg (www.bloggfamiljen.se). Speciellt Magdalenas, hon far mig att skratta hela tiden...hon skams inte att visa vem hon ar, hoppas mer tonarstjejer laser hennes blogg an Kissies.

Kommentarer
Postat av: magdalena

2009-09-04 @ 08:57:03
Postat av: Anonym

Hej vilken fin blogg du har;-) Nu har du fått en trogen läsare till.

Tack för ditt fina inlägg, det värmer oerhört!

Jag sitter och drömmer mig bort till LA (Blir så avis)

Om jag åker över så får du lova att vi tar en kaffe;-)

Stor kram Maggan x

2009-09-04 @ 08:59:51
Postat av: Syster

Ja heja systrana Graaf! Jag gillar inte Kissie, ingen bra förebild för tonårstjejer.



puss

2009-09-04 @ 18:50:02
URL: http://twowomensstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0