Ingen atervando

Jag har gjort nagra halvdanna forsok att borja blogga, men det har inte gatt sa bra. Men efter min lilla syster skaffat en blogg plus att hon skaffa en for mig sa antar jag att jag inte har nagot val. Min anledning att inte blogga har varit for att jag inte tycker jag har sa mycket att skriva om. Men sa harom dan sa borjade jag tanka att det kanske e liiiiite intressant for dom hemma i Sverige att lasa om vad som hander har. Jag ar namligen hemskt intresserad om vad som hander hemma i Sverige, speciellt Uddevalla dar jag ar ifran. Jag sitter har pa mornarna med mitt kaffe o laser om folk som aker till Torp, Ullared o gar ut pa Mortens etc....roligaste som finns. Sa da kanske ni dar hemma tycker det e kul att lasa vad som hander har i Los Angeles.
Jag flyttade till LA -97 ett par manader efter jag tagit studenten, jag har varit au pair, pluggat i herrans massa ar, jobbat, insett att jag inte tyckte om vad jag pluggat till, flyttat in i villa, gift mig, blivit bonus mamma, skaffat hund, o nu ska jag borja plugga igen *pust* Sa det e alltsa darfor jag bor kvar har i LA :)
Tyvarr sa anser jag mig sjalv inte vara speciellt amerikaniserad, sa ni kommer inte fa lasa om nagra fasinerande tutt operationer, lapp injektion eller botox (an i alla fall)...inte heller sa mycket om Hollywood klubbar o coola kandis partyn (det skulle bloggen handla om for ett par ar sen). Jag ar fortfarande valdigt svensk nar jag jamfor med dom flesta svenskar jag traffat har, kanske inte om ni fragar min mamma som gav mig namnet "Hollywood karring" en dag i Prag da jag vagrade ata pa en skum resturang. Utan den har bloggen kommer bara handla om lilla trakiga jag, min underbara man o vovve o hur jag ska borja lasa till larare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0