Alla hjartans dag helg

God morgon, sittar har o ater frukost o dricker kaffe. Marlon borjar inte jobba forrens kl 12 pa dagarna sa vi har hela mornarna ihop. Ett par dagar i veckan sa forsokare vi ga ut o ga med Meggie i en timme, men det har regnat fran o till i typ en vecka nu. Men jag rukar fa in min promenad anda, det ar Marlon som inte tycker om att ga ut i regnet...LA bor, vi svenskar ar hardade o inprantade med "Det finns inget dalig vader, bara daliga klader" Ha Ha
I helgen va det ju Alla hjartans Dag, vi brukar inte fira det direkt mycket for vara brollopsdag ar veckan efter....plus att det ar overbokat, dalig service o ofta redan bestamda 3 ratters menyer pa dom flesta resturanger. Sa efter jag jobbat sa akte vi o handla mat, vi lagade stek med klyftade ungs potatis o sparris....o en god flarra rott...eller tva blev det nog :) Sen hade jag 4 dussin rosor som vantade hemma pa mig :) Pa Sondagen sa lagade vi hummer, potatismos o broccolli....det va hur gott som helst!!!! Sen kollade vi pa 2 filmer ocksa, vi har borjar anvanda Netflix o jag ar helt sald. Netflix ar som en video butik online,  vi betalar $15 (140 kr) varje manad o far hyra 2 filmer at ganger hur manga ganger som helst. Sa vad man gor ar att ga online o valja filmer, det tar 2 dagar for dom att skicka ut filmerna...efter man sett dom o postat tillbaka dom sa tar det 3 dagar innan man far dom nya...Hur bra som helst, o jag tror vi sparar typ 200 kr varje manad. Har ar en liten lista pa dom senaste filmerna vi har sett:

RocknRolla = Guy Richie triller, ganska forvirrande men vard att se.
Lakeview Terrace = Love it, om ett "interracial" par som har en rasistisk polis granne
Pride and Glory = Skitbra, med Edward Norton o Colin Farrell
The Prestige = Skulle inte do om jag missade den, handla om 2 trollkonstnarer som va rivaler under tidigt 1900-tal
Vicky Cristine Barcelona = Min favvo, jattefin o "sexy" film av Woody Allen
Righteous Kill = Ocksa jattebra, om 2 NYC poliser....De Niro och Al Pacino
The other Boleyn girl = Om man gillar "historiska" draman som jag sa gillar man den har, England med kungar o grejs
Atonement = Ocksa en historisk drama med Keira Knightley

Sen far jag forstas inte glomma Marley & Me, varldens finaste o roligaste film men den har inte kommit ut pa DVD an....stor snyft varning,

Det va film kronikan for den har veckan Ha Ha

Kommentarer
Postat av: Kattis

kanon med lite filmtips!!! Pöss

2009-02-20 @ 17:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0